Onze afdeling zet zich in om beleidsmakers te stimuleren om van Haaltert een fietsvriendelijke gemeente te maken.
MEERJARENPLAN 2026-2031
Fietsersbond Haaltert verwelkomt de waardevolle ideeën in het Meerjarenplan 2026-2031
van de gemeente Haaltert, maar vindt de concrete invulling op het vlak van nieuwe
fietsinfrastructuur en mobiliteit te beperkt.
Fietsersbond Haaltert heeft een gedetailleerde analyse gemaakt van het Meerjarenplan
2026-2031 van de gemeente Haaltert. Dit plan werd eind november in de gemeenteraad
goedgekeurd.
Hoewel uit elk bevolkingsonderzoek blijkt dat fietsveiligheid telkens ondermaats wordt
beoordeeld door de Haaltenaren, en het lokaal bestuur al lang bekend is met de
verschillende problemen en mogelijke oplossingen, stelt de Fietsersbond helaas vast dat er
weinig concrete realisaties worden voorzien. Bovendien krijgt men de indruk dat bij de
opmaak van de diverse plannen opnieuw van nul wordt begonnen en dat eerdere ervaringen
en inzichten terzijde worden geschoven of vergeten zijn. Fietsersbond Haaltert hoopt dat er
deze legislatuur toch vooruitgang kan worden geboekt op het vlak van functioneel fietsen.
Fietsersbond Haaltert heeft een memorandum opgesteld voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Verkeersveiligheid en -leefbaarheid zijn op lokaal vlak één van de voornaamste bekommernissen van de burger. De fiets is de oplossing bij uitstek om dit probleem aan te pakken.
Fietsersbond Haaltert roept op om werk te maken van een globaal fietsplan, met concrete acties en een stappenplan met tijdslijn. In haar memorandum roept de Fietsersbond op om te focussen op drie prioriteiten: fietsveilige infrastructuur, meer ruimte voor de fietsers en voetgangers, en fietsparkeren.
Via volgende link vind je het volledige document:
https://drive.google.com/file/d/1mbWRVsZ83HDlITFehkYixsPk_ui0USPo/view?usp=sharing
De scores voor duurzame mobiliteit voor Haaltert liggen opnieuw onder het Vlaams gemiddelde en ook lager dan in de omliggende gemeenten zoals Erpe-Mere en Denderleeuw.
Fietsersbond Haaltert vraagt aan het gemeentebestuur dringende actie om de beloofde projecten voor duurzame mobiliteit te realiseren in 2024, zesde en laatste beleidsjaar van deze legislatuur. Het rapport over de gerealiseerde fietsprojecten in Haaltert oogt mager. Amper een kleine minderheid van de aangekondigde plannen werd uitgevoerd. De Fietsersbond vraagt hier dringend werk van te maken, zodat Haaltert bij de volgende Vlaamse burgerbevraging minstens in de middenmoot kan geraken op het vlak van de mobiliteit. Zeker de moeite waard zijn onderstaande documenten voor meer duiding bij bovenstaande grafiek alsook een status van de fietsprojecten te Haaltert.
Klik gerust op onderstaande linken.
Fietspaden langs de gewestweg enkel voor waaghalzen?
www.facebook.com/share/v/19mLrxcW8s/
Geachte burgemeester, geachte schepen van mobiliteit
Beste schepenen
In 2014 besprak de gemeentelijke begeleidingscommissie het gedetailleerd
voorontwerp van het Vlaams Gewest voor de hernieuwing van de doortocht van de
N460 door Kerksken. Er was toen sprake van een uitvoering in 2020 waardoor die
levensgevaarlijke moordstrookjes zouden verdwijnen en zouden vervangen worden
door volwaardige en verantwoorde fietspaden. De foto’s onderaan deze mail
illustreren de problematiek waarover we het hier hebben.
We kregen tijdens de voorbije legislaturen meermaals te horen dat de werken ten
vroegste van start zouden gaan in 2022-‘25 vanwege “diverse tijdrovende
procedures”. Intussen deed de gemeente niets om dit project te faciliteren bv. door
het onderzoeken van de parkeerproblematiek, het voorbereiden van de plannen voor
de noodzakelijke rioleringswerken en het indienen van het subsidiedossier.
Zo vernamen we door de jaren heen bij AWV dat “het Vlaams Gewest niet kan
starten met de bovenbouw van de N460 omdat de gemeente nog werk moet maken
van een rioleringsontwerp, en de nodige subsidies bij VMM/Aquafin dient aan te
vragen voor financiering van de gemeentelijke rioleringen onder de N460”. Ook
Aquafin meldde ons nog recentelijk dat ze weinig beweging zien in het dossier.
Op 28/1/25 vernamen we tijdens een vergadering met schepen De Smet dat “de
werken aan de N460 moeten wachten tot deze van de Boekent afgewerkt zijn, want
de Aquafin-werken in de Boekent moeten dan aangesloten worden op Aquafin N460.
De herinrichting van de N460 zal dus maar voor 2030 of zelfs 2035 zijn.”
Bij Aquafin vernamen we echter : “Boekent sluit wel aan op de N460, maar er is geen
hydraulische interferentie of afhankelijkheid.”
Vanuit het oogpunt van de verkeersveiligheid is het totaal onaanvaardbaar dat de
herinrichting van de N460 niet voor 2035 zal zijn, meer dan 20 jaar na de
gedetailleerde ontwerpen van het Vlaams Gewest! De Fietsersbond herinnert aan
het dodelijke ongeval van eind 2023 op deze weg, en vraagt zich af hoeveel doden
en gekwetsten het gemeentebestuur zal accepteren vooraleer in actie te komen.
We herinneren hierbij ook aan het grote verkiezingsdebat van 2 oktober 2024 waarin
elke politieke partij bevestigde dat ze een prioriteit willen maken van de herinrichting
van de N460 en dat daar veilige fietspaden hoogdringend zijn.
We hopen dat dit gemeentebestuur de oude tactiek van uitstel verlaat, en snel
concrete acties zal ondernemen. Indien de werken in de Boekent volgens plan
zouden voltooid zijn in 2027, zou een start van de vernieuwingswerken van de N460
mogelijk moeten zijn in 2028, mits de nodige stappen nu door het gemeentebestuur
worden gezet.
Wij danken jullie voor de aandacht en voor het vooruit helpen van dit essentiële
project op het vlak van de verkeersveiligheid en -leefbaarheid in onze gemeente.
Met vriendelijke groeten
Paul Braeckman Hans Cieters
Voorzitter Secretaris
Fietsersbond Haaltert
Fietsersbond Haaltert heeft op zaterdagnamiddag 4 maart 2023 een actie gehouden in de Wypenstalstraat
in Haaltert om aandacht te vragen voor de netheid van fietsroutes. Een tiental bestuursleden en
sympathisanten van de Fietsersbond reinigden deze betonweg met schoppen en borstels. Als het in
de komende dagen regent, zullen de fietsers niet meer vuil en bespat raken op hun route langs deze
weg.
De Fietsersbond roept met deze positieve actie alle betrokkenen op om landwegen en fietspaden
proper te houden. De vrijwilligers danken daarom ook alle landbouwers, aangelanden en de
gemeentediensten om hieraan aandacht te schenken.
Wat je moeten weten over het Telraam:
> Het Telraam is een slimme computer met een camera die auto’s, fietsers, voetgangers en zwaar verkeer in je straat telt.
> Telramen helpen a.d.h.v. accurate verkeerstellingen inzicht te krijgen in verkeersproblemen.
> Met de data van het telraam kan je bijdragen tot een onderbouwd en passend verkeersbeleid.
> In Haaltert verzamelen burgers reeds op 6 locaties verkeersinformatie.
Voor meer info klik op bovenstaande link of contacteer Fietsersbond Haaltert.
13/12/2020
sbond België
Er bestaat een ruime consensus over de noodzaak om de verkeerssituatie in de Bosstraat structureel aan te passen en te verbeteren. Druk doorgaand verkeer in combinatie met grote aantallen geparkeerde voertuigen zorgen sinds lange tijd voor overlast en onveilige situaties in deze straat.
Een van de problemen was het beurtelings parkeren waarbij voertuigen en fietsers bij het passeren van een lange rij geparkeerde auto’s met een tegenligger geconfronteerd konden worden. Resultaat: verkeersagressie en “trottoir-rijden”, met grote risico’s voor de omwonenden en de voetgangers. Met de huidige proefopstelling worden deze levensgevaarlijke situaties vermeden, waarbij parkeervakken op de rijweg zijn gemarkeerd, in combinatie met een parkeerverbod tussen deze vakken . De bestuurder of fietser heeft zo steeds ruimte om tussen de geparkeerde auto’s uit te wijken zodat de naderende weggebruikers vlot kunnen passeren.
Gezien het om een proefopstelling gaat, is optimalisatie van het aantal parkeervakken en de positie ervan nog mogelijk.
Fietsersbond Haaltert juicht eveneens toe dat een flankerende snelheidsbeperking van 30 km/uur is ingevoerd om de verkeersveiligheid bijkomend te verhogen.
Gezien de Bosstraat met de bestaande verkeers- en parkeerdruk niet echt fietsvriendelijk te maken is, ijveren wij als Fietsersbond tevens voor een alternatief fietspad via de Wypenstalstraat en de Hooglareweg. Volgens onze informatie volgt het gemeentebestuur van Haaltert ons hierin, en bestudeert men momenteel dit alternatief.
Op basis van deze argumenten dringen we dan ook sterk aan om het proefproject een echte kans te geven.
01/02/2020
Meerjarenplan HAALTERT 2020-2025:
Standpunt van FIETSERSBOND HAALTERT over het beleidsplan van de gemeente Haaltert m.b.t. de doelstelling “Veilig, bereikbaar en toegankelijk”
Fietsersbond Haaltert erkent de positieve punten in het beleidsplan 2020-2025 van de gemeente Haaltert. De intenties zijn waardevol: prioriteit aan de verkeersveiligheid, bijzondere aandacht aan de schoolomgevingen, de geplande investeringen in nieuwe fiets- en voetpaden, een evaluatie van het parkeerbeleid, sensibiliseringsacties,…
Fietsersbond Haaltert vraagt evenwel nog meer prioriteit te geven aan de snelle uitbouw van functionele fietsroutes tussen de verschillende deelgemeentes. Alle politieke partijen engageerden zich op dit punt voor de verkiezingen, en we herinneren dan ook aan de snelle realisatie van dit belangrijke objectief.
Fietsersbond Haaltert rekent op een consequente uitvoering van dit beleidsplan. Onze vereniging staat klaar om de gemeente met advies bij te staan in de opvolging en uitvoering van haar plannen, in een geest van constructieve samenwerking, voor een gemeente waar de burgers zich veilig per fiets of te voet kunnen verplaatsen.
Positieve punten + onze gedetailleerde commentaren en opmerkingen (*) :
Pag. 55 Actie 16 Geef prioriteit aan verkeer en een verkeersveilige omgeving in het geheel van ons veiligheidsbeleid
“Om dit fenomeen (verkeersoverlast) aan te pakken zullen we een vaste overlegstructuur installeren waarin de diensten Mobiliteit en Veiligheid in vertegenwoordigd zijn, samen met politie en andere relevante partners*. Dit forum beoogt een beleidsmatige en structurele aanpak van uitdagingen in het verkeer, met bijzondere aandacht voor het verkeer in de schoolomgeving. We kunnen rekenen op de steun van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde om dit te realiseren.”
* Komt deze overlegstructuur naast de adviesraad Verkeer, en hoe wordt hun verhouding?
* Wordt de Fietsersbond beschouwd als relevante partner?
“De omgevingsanalyse is duidelijk: veilig fietsen in onze gemeente in het algemeen, maar ook specifiek voor kinderen, scoort niet goed. Het vertrekpunt voor deze absolute prioriteit is het mobiliteitsplan. We zetten in op een planmatige aanpak van de speerpunten in het MOB-plan dat in 2015 werd goedgekeurd. We onderzoeken de verkeersstromen binnen de gemeente en gaan hierbij niet enkel uit van de bereikbaarheid met de wagen, maar ook de fiets- en voetgangersverbindingen worden binnen dit thema bekeken. Het STOP-principe vormt een belangrijke leidraad voor het opmaken van een nieuw circulatieplan. “
* Wordt het mobiliteitsplan uit 2015 geactualiseerd? Of wordt het gewoon volledig uitgevoerd?
* Belangrijk is dat al geplande acties passen in een globaal plan en dat men “brandjes blussen” vermijdt.
* Circulatieplan: wil men de categorisering van de straten ook herbekijken? Is daar budget voor voorzien voor de studie en aanpassingen?
“In dit plan voorzien we o.a. de aanleg van minstens 2,5 km fietspaden per jaar (inzetten op doorrijfietsroutes) en de heraanleg van minstens 1,25 km voetpaden per jaar.”
* Gaat dit over volledig nieuwe infrastructuur, of omvat dit ook het opwaarderen van bestaande fietspaden?
* Het moet duidelijk zijn dat de prioriteit moet liggen op functionele fietsroutes: dit zijn fietsroutes die dienen om doelgerichte fietsverplaatsingen zo snel en zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden! Naar de belangrijkste bestemmingen zoals scholen, stations, gemeentehuis en tussen deelgemeentes en daar buiten. Deze routes moeten zo snel mogelijk worden bepaald.
* Op heel wat plaatsen is er geen ruimte voor fietspaden en wordt het gemengd verkeer: veilig fietsen kan dan enkel mits degelijke verkeersingrepen.
“Het bekijken van de verkeersstromen en het parkeerbeleid op ons grondgebied zal resulteren in het uitvoeren van kleine verkeersingrepen om dit te realiseren. Dit kan gaan over de aanleg van fietssuggestiestroken, het invoeren van een zone 30, de inrichting van eenrichtingsstraten, … Alleen zo creëren we meer veilige en kwaliteitsvolle ruimte voor voetgangers en fietsers.”
* De gewestweg door onze gemeente blijft een kritiek punt voor de fietsers en voetgangers. Wat kan de gemeente hieraan doen om de hernieuwing (doortocht Kerksken) / aanpassingen zo snel mogelijk door te drukken? Bredere en veiligere fietspaden zijn hier dringend nodig.
* We wensen ook een veel gestelde vraag te signaleren van buurtbewoners van de Windmolenstaat & Zadelstraat: een zebrapad in de buurt van de Colruyt plus een betere signalisatie aan de afslag naar de Burg. De Saedeleerstraat.
“Hiernaast bundelt Haaltert de krachten met Ninove, Denderleeuw en Aalst om een snelle en veilige fietsverbinding te realiseren langs de Expresweg (N45) tussen Ninove en Aalst. De realisatie is nog niet voor meteen. Er is reeds een ontwerp van samenwerkingsovereenkomst over een voorbereidende studie. Daarbij wordt in eerste instantie naar het beste traject of mogelijke alternatieven gezocht. Het dossier moet ook bij de provincie en het gewest bepleit worden.”
* We vinden deze route niet terug in de diverse geplande fietsroutenetwerken. Daarom is het belangrijk het fietspotentieel te kennen voor deze verbinding. De Fietsersbond is bereid mee te denken over de optimale fietsverbinding tussen Ninove en Aalst.
* Het huidig parkeerbeleid op ons grondgebied moet herbekeken en geëvalueerd worden. Om meer mensen aan te moedigen om te parkeren op eigen terrein overwegen we om de regeling en tarieven van de bewonerskaarten te herbekijken.
* De vele geparkeerde wagens op de openbare ruimte veroorzaken verkeersonveiligheid en -onleefbaarheid. Bijna elk mobiliteitsproject en -initiatief in onze gemeente wordt gehypothekeerd door parkeerkwesties. Er moet daarvoor een transparant en duurzaam beleid komen.
“Bijzondere aandacht gaat zeker ook naar het veilig fietsen van en naar school via het optimaliseren van de fietsroutes en het creëren van alternatieven voor de schoolgaande jeugd.”
* Fietsersbond Haaltert onderlijnt het belang van deze actie, en staat klaar om mee te werken met de gemeente om concrete acties uit te werken.
“Mobiliteitseducatie leert kinderen en hun ouders over mobiliteit en haar gevolgen en wil met preventiecampagnes duurzame mobiliteit stimuleren en onveilig verkeersgedrag voorkomen. De huidige samenwerking met de lokale politie en de scholen wordt verdergezet tijdens deze beleidsperiode. De kinderen oefenen op het fietsbehendigheidsparcours en testen hun vaardigheden. Samen met de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) willen we proberen nog een stapje verder te gaan qua praktijkeducatie en sensibiliseringsacties.”
* FB Haaltert staat hier volledig achter, en heeft al enkele malen haar bereidheid gesignaleerd aan de gemeente om dit te ondersteunen.
“Daarnaast wordt verder werk gemaakt van veilige schoolomgevingen. Elke schoolomgeving zal bekeken en geëvalueerd worden op vlak van verkeersveiligheid met focus op de zwakke weggebruiker. Het invoeren van schoolstraten kan ook deel uitmaken van dit onderzoek. Dit alles zal resulteren in een masterplan schoolomgevingen voor de gemeente, dat we gefaseerd zullen uitvoeren. In deze beleidsperiode zullen alle schoolomgevingen in eerste instantie aangepakt worden met een nieuwe look met volwaardige voetpaden, groene stroken en verkeersremmende elementen.”
* Gezien het belang van veilige schoolomgevingen vraagt FB Haaltert deze plannen snel te ontwikkelen en uit te voeren. We menen dat dit geen jaren hoeft te duren om dit te bestuderen en maatregelen te nemen. Het gaat veelal om beperkte investeringen!
“Veiligheid in het verkeer vraagt aandacht voor snelheid. Er wordt te snel gereden. De aanpak van circulatieplannen, een gefundeerde parkeervisie en een doordacht beleid hierrond voeren, zullen oplossingen bieden voor verkeersknelpunten in onze gemeente.”
* Wij zijn van oordeel dat ook het luik “handhaving” niet uit het oog mag verloren worden.
Pag. 57 Actie 17 Kies resoluut voor duurzame mobiliteit met aandacht voor doorstroming en zachte vervoerswijzen
“Mobiliteit start bij elke woning, elk bouwproject. De opmaak van een onderbouwde visie omtrent parkeerplaatsen en fietsenstallingen zal bekeken worden.”
* Vooral bij grotere projecten (appartementsgebouwen, verkavelingen) moet de mobiliteitsaspecten prioritair bekeken worden. Daarom dienen ook in eerste instantie de kernen van onze gemeenten ingevuld te worden, en moet lintbebouwing zoveel mogelijk vermeden worden.
“Duurzaamheid en verkeersleefbaarheid zijn hierin verbonden. Haaltert heeft een uitgebreid netwerk aan trage wegen. Deze toegankelijk maken, verbinden, promoten en onderhouden is dan ook onze doelstelling.”
* FB Haaltert juicht de aandacht voor trage wegen toe. Deze vormen een veilig en efficiënt alternatief voor de zwakke weggebruiker.
“Met slimme mobiliteitskeuzes willen we het veiliger en aangenamer maken voor onze zwakke weggebruikers. We kiezen voor de opmaak van een fiets- en voetpadenplan, plaatsen extra fietsenstallingen aan belangrijke aantrekkingspolen en organiseren combimobiliteit met de installatie van een MOBI-punt.”
* Stationsomgevingen verdienen bijzondere aandacht: het potentieel voor de alternatieve vervoerswijzen is daar maximaal.
“Daarnaast zijn sensibiliseringsacties broodnodig om inwoners aan te zetten tot andere mobiliteitskeuzes. De noodzakelijke mentaliteitsverandering kan er pas komen wanneer mensen zich bewust worden van hun gedrag in het verkeer en mogelijke impact op anderen en de alternatieven die er zijn inzake verplaatsingen.”
* … maar deze mentaliteitsverandering zal er ook maar komen wanneer aangepaste infrastructuur (veilige fietspaden, fietsenstallingen,…) voor een volwaardig alternatief zorgt!
* Er moet een groter draagvlak worden gecreëerd voor “duurzame mobiliteit”.
* Het gemeentebestuur kan & moet meer actief sensibiliseren, voorbeeld:
– promotie van de fiets en voorzien van degelijke fietsstallingen bij lokale evenementen
– het openbaar vervoer promoten met gratis kennismakingspakket?
06/01/2020
ietsersbond België
Fietsersbond Haaltert verneemt met tevredenheid dat de gemeente aan het station in Ede een mobipunt gaat inrichten. Ter aanvulling van de bussen en treinen die op deze locatie stoppen, zullen twee elektrische deelauto’s en tien deelfietsen met laadinfrastructuur voorzien worden.
Een mobipunt wordt ingericht om op kleinschalig niveau ‘multimodaliteit’ mogelijk te maken en te promoten. Ze moeten een mobiliteitsalternatief bieden voor omwonenden en maken de gebruikers ervan minder afhankelijk van individueel autobezit. Dit biedt zowel persoonlijke als maatschappelijke meerwaarde.
Fietsersbond Haaltert ziet dit als een vooruitstrevende stap naar een groenere en duurzamere toekomst, en kijkt uit naar de realisatie van dit aangekondigde project.
Paul Braeckman, voorzitter van Fietsersbond Haaltert:
“Laat het een aanmoediging zijn om meer fietsers aan te trekken die van hieruit naar hun bestemming kunnen gaan en om mensen aan te zetten nog meer na te denken over praktische en milieuvriendelijke oplossingen voor hun verplaatsingen.”
25/09/2018
Fietsersbond Haaltert verheugt zich dat de 6 belangrijkste politieke partijen van Haaltert met enthousiasme de Engagementsverklaring voor Duurzame Mobiliteit ondertekend hebben.
Vertegenwoordigers van CD&V, Centrumlijst, NVA, GLG, SPA en Open&Liberaal zetten hun handtekening onder de 10 prioriteiten die de Fietsersbond Haaltert gepresenteerd had voor de komende beleidsperiode van 6 jaar.
De lijsttrekkers van de politieke partijen engageren zich met hun handtekening dat hun partij – indien zij tot het nieuwe bestuur zal behoren – minstens deze concrete knelpunten zal oplossen en deze projecten zal realiseren ten voordele van de fietsers en voetgangers. De realisatie van de prioriteitenlijst van Fietsersbond Haaltert moet leiden tot een verkeersleefbare gemeente, waar fietsen en wandelen voor groot en klein terug veilig en aangenaam wordt.
De prioritieten waar Fietsersbond aan denkt, zijn:
– alternatief voor de Bosstraat via Hooglareweg en Wijpenstalstraat
– functionele fietsroute tussen Haaltert en Denderhoutem
– functionele fietsroute tussen Haaltert en Heldergem
– faciliteren en versnellen van de vernieuwingswerken voor de doortocht N460 in Kerksken
– realisatie op korte termijn van de voorziene heraanleg van de Eigenstraat te Denderhoutem met verhoogde fietspaden
– vernieuwing van de fietspaden in de Ninovestraat in aansluiting op Anderenbroek
– systematische aanpak van de gemelde knelpunten aan de gemeentelijke fietsinfrastructuur
– bijkomende degelijke fietsstallingen in de dorpscentra en op locaties waar veel fietsers komen
– realisatie van een structurele oplossing voor de mobiliteit rond de driehoek Schoolstraat – Adv. De Backerstraat – Molenstraat in Denderhoutem
– degelijke voetpaden in alle schoolbuurten en dorpscentra , met duidelijk gemarkeerde schoolzones (zoals in Groot-Aalst)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blmee_03781753
Ook het behendigheidsparcours was een succes, vele dappere fietsertjes hebben een brevet gehaald na een fietscontrole en na het afleggen van dit parcours.
https://photos.app.goo.gl/hLYYQ2NfxrR3mePU7
10 maart 2017
1. Situering probleem
Het fietsen langs de Bosstraat is heel gevaarlijk geworden vanwege het drukke verkeer en de bochtige weg met zijn vele geparkeerde auto’s. Deze fietsweg wordt veel gebruikt als fietsroute naar Erpe-Mere, Aalst en naar het station van Ede.
De Fietsersbond Haaltert stelt hier een veilig alternatief fietspad voor om de verkeersdrukte in Bosstraat en Edestraat te ontwijken.
2.Overzicht alternatieve route
Vertrekkende aan Edestraat volgen we de Hooglareweg naar de Bosstraat ( ). We volgen dan de Bosstraat 20 meter en rijden vervolgens het baantje in aan huisnummer 63 . Na een 100-tal meter gaat het geasfalteerd baantje over in een niet-verharde veldweg. Deze zou moeten verhard worden tot aan de autovrije verbindingsweg Wijpenstalstraat-Hoogkouterbaan ( ).
Eens op die verbindingsweg fietsen we richting Hoogkouterbaan ( ).
De Hooglareweg vormt een ideale schakel van de Edestraat en het station naar de Bosstraat.
In het midden van de Hooglareweg gaat de weg over in een smal pad van betonnen tegels. Helaas zijn een aantal tegels verzakt, en steken met hun puntige hoeken soms uit…. gevaarlijke obstakels voor voetgangers en fietsers! Merk op dat dit pad bovendien niet verlicht is.
Het herleggen van de verzakte tegels zou opnieuw een veilige doorgang creëren
Haaltert zet zeven duurzame helden in de bloemetjes, waaronder ook onze lokale afdeling Fietsersbond Haaltert